sobota, 9 kwietnia 2022

Babka na białkach

 





https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2020/01/babka-na-biakach.html?fbclid=IwAR2OntQMlQd4jyTASzMjWP3e32xIr9Vq7maZW_XxfwK3iOZzoCe4Bsf3hzI


Sposób przygotowania:
Białka przełożyłam do miski. Dodałam szczyptę soli i ubiłam je mikserem na najwyższych obrotach na sztywną pianę. Do piany powoli dodawałam cukier kryształ i waniliowy, nie przerywając miksowania. Pianę miksowałam, aż zrobiła się lśniąca, a cukier się rozpuścił. Mąkę odmierzyłam i przesiałam z proszkiem do pieczenia do innej miski. Następnie partiami dodałam mąkę do piany i mieszałam łyżką do połączenia składników. Gdy mąka się połączyła z białkami, dodałam olej i znów wymieszałam do połączenia. Na koniec dolałam mleko i znów wymieszałam ciasto do połączenia składników. Wymieszane ciasto podzieliłam na trzy równe części. Do jednej części dodałam kakao i wymieszałam do uzyskania jednolitego ciemnego ciasta. Do drugiej części dodałam przyprawę do piernika i też dokładnie wymieszałam. Trzecią pozostawiłam białą i nie dodawałam do niej żadnych dodatków.
Składniki:
250g białek (czyli ok. 6-7 białek)
szczypta soli
1szkl. cukru drobnego
1 cukier waniliowy
2szkl. mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4szkl. oleju
0,5szkl. mleka
2 łyżeczki naturalnego kakao
2 łyżeczki przyprawy do piernika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz