środa, 6 maja 2020

CIASTO DROŻDŻOWE Z OWOCAMI

 



Ciasto zostało zrobione "na oko", a tu nagle kilka osób poprosiło o przepis. Zatem spróbuję to jakoś ogarnąć...

Ciasto drożdżowe  - ilość na dwie blachy.

Na jednej kładziemy 0,5 kg mrożonych truskawek,  na drugiej np. 3 badylki rabarbaru pokrojonego w niewielkie kawałki.

Składniki na ciasto:

5 jaj
1 szkl. cukru
2 paczki suszonych drożdży
1 szkl. ciepłego mleka
1 kostka margaryny
cukier waniliowy\zapach np. arakowy
1 łyżeczka soli
0,5 kg mąki + przynajmniej 2 szklanki - trzeba na wyczucie
BUŁKA TARTA DO OBSYPANIA TRUSKAWEK

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jaja, cukry, zapach, sól - zmiksować na pianę. Do 0,5 kg mąki dodać drożdże instant i przesiać do jaj. Dodać ciepłe mleko (około 35 stopni C) i dokładnie zmiksować. Dodać roztopioną ciepłą margarynę i dalej dokładnie wyrobić mikserem. Stopniowo dodać dwie szklanki mąki, a jeśli ciasto będzie zbyt rzadkie - to nawet więcej. W tym momencie trzeba robot odstawić na bok, a dalej wyrabiać ciasto rękoma. Powinno być rzadsze od ciasta na pączki. Wyrabiamy tak długo, aż będzie odstawać od miski i od rąk (około 10 - 15 min). Wyrobione ciasto cienko posypać po wierzchu mąką i wraz z miską zawinąć w folię spożywczą. Odstawić na godzinę do wyrośnięcia. MUSI przynajmniej podwoić swoją objętość. Moje prawie potroiło. Teraz należy ciasto odpowietrzyć (lekko wyrabiałam szpatułką) i rozłożyć na dwie blachy wyłożone papierem.
Truskawki - nadal zamrożone, ale już od 30 min wyjęte z zamrażarki - posypać bułką tartą, następnie ciasno rozłożyć na cieście, głęboko je wciskając. Całość posypać bułką tartą. Kto lubi - może posypać kruszonką. Ja wolę z cukrem pudrem - ale już po upieczeniu.



Drugi placek u mnie bez owoców. Rósł jak szalony! Przed włożeniem do piekarnika ponakłuwałam  go szpatułką "na sztorc". Jedno jajo wymieszałam z łyżką mleka i posmarowałam tym placek.
Na zdjęciu widać wszystkie moje kłucia szpatułką. Jajko rozlokowało się w tych zagłębieniach.

Każdą blachę pieczemy około 50 - 60 min w temp. 170 - 180 stopni C. Ja mam tak stary piekarnik, że jest tylko gaz w dole piekarnika, nawet temperaturę ustawiam na oko. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz