czwartek, 14 maja 2020

CHLEBEK BANANOWY (trzy miski)






Chlebek bananowy "trzy miski" - bardzo proste wykonanie

miska 1. - art. sypkie:

1,5 szklanki przesianej mąki pszennej
1/2 szklanki płatków owsianych
1/2 szklanki orzechów włoski posiekanych
80 - 100 gr gorzkiej czekolady utartej na tarce o średnich oczkach
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia (w skrócie PDP)
pół łyżeczki sody oczyszczonej

miska 2. 

4 - 5 bananów takich przejrzałych, brązowych
pół łyżeczki kwasku cytrynowego

miska 3. - duża

1/2 szklanki cukru (wskazany brązowy)
cukier waniliowy
olejek np. arakowy
100 g miękkiego masła
1/2 łyżeczki soli
pół szklanki twarożku Maskarpone albo Ulubiony
2 jaja o temp. pokojowej

WYKONANIE:

Połączyć art. sypkie.
Obrane banany podusić widelcem i posypać kwaskiem cytrynowym.
Cukry i masło utrzeć na puch, dodać po jednym jajku, sól, olejek zapachowy i twarożek. Następnie dodać banany i dobrze wymieszać robotem.
Do utartej masy dodać w trzech rzutach art. sypkie i starannie ukręcić.

Blachę (u mnie typowa kwadratowa, ale lepiej dwie keksówki) wyłożyć papierem do pieczenia, na niego wylać ciasto i starannie wyrównać.
Ciasto dowolnie ozdobić. Wskazane są chipsy bananowe, ale w moich sklepach aktualnie nie było, więc położyłam na wierzchu kilka orzechów i łyżkę owoców goi, całość posypałam kolorową posypką.

Wstawić do piekarnika.
Mój piekarnik nie ma termometru, to też ustawiam temp. na oko. Myślę, że było około 170 stopni C.
Piekłam pełną godzinę "do suchego patyczka". Zaglądałam tylko raz, po 45 min. Czekałam,  aż ciasto zacznie odstawać od papieru.





W smaku to nie jest chlebek, a najdelikatniejszy biszkopt z dodatkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz