sobota, 15 kwietnia 2017

CIASTO 3-BIT




ciasto 3-BIT

3 duże paczki herbatników
2 duże paczki słonych krakersów
1 puszka mleka "krówka" 
około 15 dag orzechów (mogą być także ziemne solone oraz pistacje)
2 kremy jogurtowe
2 kremy ajerkoniakowe
 albo
2 bite śmietany "śnieżki"
 albo
500 ml śmietany 30% + 2 śmietanfixy + 2 łyżki cukru (lepiej cukru pudru)
czekolada do polania

Warstwy (podane przeze mnie należy traktować jako przykładowe, można też zdecydowanie zmniejszyć ilość warstw):

1. herbatniki (na dno blachy lub innego naczynia, nawet talerza do ciasta)
2. pół puszki "krówki" (- UWAGA - można lekko podgrzać "krówkę", a część orzechów wsypać do środka i wymieszać)
3. pół filiżanki orzechów drobno pokrojonych
4. krakersy
5. część kremu ajerkoniakowego lub bitej śmietany
6. herbatniki
7. reszta mleka "krówka"
8. krakersy
9. pół kremu jogurtowego
10. herbatniki
11. krem ajerkoniakowy
12. krakersy

Całość oblać polewą czekoladową i udekorować kremami oraz pozostałymi dowolnymi orzechami. 

Ja używałam kremu jogurtowego (zgodnie z poleceniem z opakowania, tj. 2 x 150 jogurtu i 2 x 250 ml mleka) i ajerkoniakowego ( 2 x 300 ml mleka i 2 x 100 g masła) oraz orzechów ziemnych solonych i pistacji - też solonych.
Zabrakło mi krakersów na ostatnią warstwę - więc je ułożyłam fantazyjnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz