piątek, 15 sierpnia 2014

NUTELLA Z JABŁEK Z DODATKIEM BUDYNIU

Jak nutella wygląda - chyba każdy wie.
I ta, którą proponuję - w ślad za Teresą Rachwał - zdobyła moje specjalne uznanie.

OTO PRZEPIS;
Składniki
3 kg jabłek
400 ml wody
kg cukru
100 g kakao
2 gorzkie czekolady 100g
4 budynie czekoladowe

Jabłka obrać, pokroić w drobne kawałki, podlać wodą i rozparować. Dodać cukier, czekoladę i kakao. Chwilę pogotować. Zmiksować blenderem. Ostudzić. Do zimnych czekoladowych jabłek wsypać proszki budyniowe, dokładnie wymieszać i powoli zagotować. Przez cały czas mieszać, by nie zrobił się na spodzie "klajster". Po zagotowaniu mieszać trzymając na ogniu ok. 5 min. Następnie przełożyć do słoików i pasteryzować 20 min. POLECAM.

To tyle Tereska.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ja do jednej porcji dodałam dodatkowo dwa cukry waniliowe, do drugiej ok. 100 ml syropu amaretto.
Wiem, że ten przetwór można przechowywać na pewno przez rok. A czy dłużej - to się dopiero okaże, bo choć zrobiłam już trzy porcje - to na tym nie poprzestanę - moja rodzina jest taką nutellą zachwycona. 
Jeszcze uwaga - te sugerowane 3 kg - to już owoce obrane ze skórki, gotowe do termicznej obróbki. Całość robiłam w ośmiolitrowym garnku, a którąś porcję nawet w dużej brytfannie (tzw. "gęsiarce"). Ostatnia porcja była tak gęsta, że nie chciała spływać z łyżki do słoika! Jestem też przekonana, że ta nutella nadaje się do pączków lub rogalików. Że o naleśnikach już nie wspomnę....miodzio! .... POLECAM!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz